Inloggen
Winkelmandje

Garantie

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorziet Clean Air Optima u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

Garantietermijn

De tevredenheid van de klant is ons uitgangspunt en u mag ervan uitgaan dat bij Clean Air Optima bestelde artikelen kwalitatief hoogwaardige producten zijn. Daarom hanteren wij een garantieperiode van minimaal twee jaar afhankelijk van het product.

Clean Air Optima volgt bij het afhandelen van reclamaties de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument heeft op basis van de wet. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Aanmelden van een defect artikel

Wanneer een artikel defect is, kunt u dit melden via ons retourformulier. Na het versturen van het contactverzoek, ontvangt u verdere instructies per e-mail.

Artikel defect na de garantietermijn

Ook na afloop van de garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij Clean Air Optima terecht. Indien er kosten aan de reparatie verbonden zijn, zullen wij u hiervan vooraf op de hoogte stellen middels een reparatievoorstel.

Mocht reparatie niet mogelijk zijn, ontvangt u een offerte voor vervanging van het defecte apparaat.

Uitsluiting van garantie

Het is belangrijk dat een product op de juiste wijze wordt onderhouden, de benodigde instructies hiervoor vindt u in de handleiding. Wanneer een product defect gaat door verkeerd gebruik of doordat het slecht onderhouden is, dan valt deze schade niet onder de garantie. Enkele voorbeelden:

• Producten met vocht- of waterschade.
• Producten met een gebroken display/behuizing.
• Producten die onvoldoende zijn onderhouden voor reiniging en/of filters die niet tijdig zijn vervangen.
• Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar Clean Air Optima.

Indien het artikel uitgesloten wordt van garantie, wordt dit gecommuniceerd door de klantenservice.

Indienen van een klacht

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, kunt u contact met onze klantenservice opnemen. Dit kan via het contactformulier of via [email protected]. U ontvangt uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht. Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

A guarantee for healthy indoor air quality

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen